Nye bokvenner: September 2017

Deilige september. Fallende høstblader, grå himmel, mørkere kvelder. Varm te. Kosepledd. Masse gode bøker. September har vært en innholdsrik og fin måned. Bokhøsten er for alvor over oss, mange spennende titler fra mange spennende forlag, massevis av hyggelige litteraturarrangementer – og høydepunktet for oss bokbloggere: Bokbloggertreffet og utdelingen av Bokbloggerprisen. Prisen gikk i år til Nicolai Houm (Årets Roman 2016) og Åsne Seierstad (Åpen Klasse 2016). Gratulerer til begge to. 🙂

Her er bøkene som flyttet inn hos meg i september:

Anmeldereksemplar fra Pax forlag

«Skeivt ut – Reiser i homofobiens land» av Pål Vegrad Hagesæther

Anmeldereksemplar fra Gyldendal

«Bobla» av Siri Pettersen

Anmeldereksemplar fra Vigmostad & Bjørke

«En sånn jente – En dokumentar om voldtekt» av Monica Flatabø

Bok mottatt på arrangement med Vega forlag

«Atlas over u-oppdagede øyer – Et hav av myter og mysterier, fantasier og bedrag» av Mallachy Tallack

Bøker mottatt på arrangement med Juritzen forlag

«Guden» av Jørgen Jæger
«Skjønnhet for aske» av Cecilia Samartin
«Slekten fra havet I: Nye veier» av Mariela Årsandøy
«Byrået for ikke-hendelser I: Zombieutbruddet» av Robert Næss

Anmeldereksemplarer fra Figenschou forlag

«Godnatthistorier for seksåringen» av Rigmor Dina Farstad (Red.)
«Superlykkelige magiske skogen» av Matty Long

4 thoughts on “Nye bokvenner: September 2017

  1. astridterese sier:

    Jeg har lest Bobla nå, har du? Den er virkelig fin!
    Jeg fikk ikke dratt på Juritzens høstmøte som planlagd, men har fått med meg Bastion og Kagge. Det er mer enn ingenting 🙂

    • Belinda sier:

      Ja, ganske nylig ferdig med «Bobla». Likte den godt jeg også. 🙂 Juritzen er faktisk det første høstmøtet jeg har vært på i år, så da har du rukket over mer enn meg. 😀 Skal en tur til Gyldendal i oktober da. 🙂

  2. Åslaug sier:

    Flotte bøker du har på vent, og som du har lest. Har lest noen og gleder meg til å lese andre. Alltid spennende med bokhøsten. Ønsker deg en god oktober med bok og andre gjøremål!

Legg igjen en kommentar

