Nye bokvenner: Oktober 2016

Så var oktober over også. I morgen skriver vi november. Det er bare en måned igjen til advent, og to måneder igjen av 2016, to måneder igjen av dette årets bugnende bokhøst.

Det har vært en innmari fin bokhøst, synes jeg. Den har vært preget av usedvanlig mye spennende, spesielt innenfor sjangere jeg er litt ekstra glad i – som f.eks. fantasy og dystopi. Flere trilogier jeg har hygget meg med har blitt rundet av på verdig og spennende vis denne høsten, mange flotte debutromaner har sett dagens lys (spesielt innenfor feltet fantasy) og Oslo Bokfestival har gjenoppstått. Hvis du har lyst til å få med deg årets festival, så avholdes den på Litteraturhuset i Oslo 4. – 6. november. Du finner mer informasjon HER. 🙂

Men over til månedens nye bokvenner:

Anmeldereksemplar fra Mangschou

image_large

«Meto 3: Verden» av Yves Grevet.

Anmeldereksemplar fra Cappelen Damm

9788202524494

«I morgen er alt mørkt: Når historien slutter» av Sigbjørn Mostue.

Anmeldereksemplar fra LIV forlag

cover_domens-port_2

«Domens port» av Lene Eriksen.

Bokgave fra arrangement hos Gyldendal

Basic CMYK aaret untitled

«Forøvrig mener jeg at Karthago bør ødelegges» av Kyrre Andreassen.
«Året» av Tomas Espedal.
«Bergen ungdomsteater» av Pedro Carmona-Alvarez. (Kolon forlag)

bokvrimmelB

2 thoughts on “Nye bokvenner: Oktober 2016

  1. Åslaug sier:

    Enig i at høsten har gitt oss mange flotte bokopplevelser. Jeg har mange igjen på lista mi som skal leses før jula kommer, så det er bare å henge i!

Legg igjen en kommentar

