Nye bokvenner: September 2016

Med september kom bokhøsten for fullt. Ganske mange bøker har flyttet inn hos meg denne måneden, både av anmeldereksemplarer, gaver og bøker jeg har kjøpt selv. Bokhøsten så langt har bestått av veldig mange bøker innenfor mine favorittsjangre: Fantasy, dystopi, skrekk og mørke, psykologiske thrillere. Og flere av bøkene er også oppfølgere i en serie eller trilogi jeg liker godt. September har vært god mot min indre bokorm. 🙂

Her er månedens innflyttere:

Bok jeg har kjøpt selv

9788203198533_morkenandersen

«Skriveboka» av Merete Morken Andersen.

Bokgaver fra årets Bokbloggertreff

2fde0d65ebc8bcb244531d13cdd1a60c8575a5a90b19b72f5f320425 f8738e0b19c24c0d1414ee9344f8d09e8aded91783d7b448ee26b7a5 51iwuyc8mil

«Sorcery & Cecelia or The Enchanted Chocolate Pot» av Patricia C. Wrede & Caroline Stevermer.
«Dresden Files 1: Storm Front» av Jim Butcher.
«The Magicians» av Lev Grossman.

Anmeldereksemplarer fra LIV Forlag

cover_-isilds-vrede cover_dr_mmevokteren

«Isilds vrede» av John Olav Oldertrøen.
«Drømmevokteren» av Ellen. E. Fossum.

Anmeldereksemplar fra Bazar

9788280877048

«Silo 2: Skift» av Hugh Howey.

Anmeldereksemplar fra Gyldendal

slagside Basic CMYK

«Slagside» av Heidi Sævareid.
«Maretorn» av Tone Almhjell.

Anmeldereksemplarer fra WilhelmsenWinther forlag

fa65c0_b70dd969209a4f30b448c5a3571b6f62mv2-jpg_srz_498_396_75_22_0-5_1-2_75_png_srz 9788269037104

«Beatrix & dunklumpene» av Cathrine L. Wilhelmsen.
«Natthaven» av Cathrine L. Wilhelmsen og Petter Winther.

Anmeldereksemplar fra Juritzen forlag

fergen

«Fergen» av Mats Strandberg.

Anmeldereksemplar fra Vigmostad & Bjørke

9788241912818

«Miss Peregrine 2: Spøkelsesbyen» av Ransom Riggs.

Anmeldereksemplar fra Mangschou

image_preview

«Som om jeg var fantastisk» av Sofia Nordin.

bokvrimmelB

Lagre

4 thoughts on “Nye bokvenner: September 2016

  1. Åslaug sier:

    Du har litt å ta fatt på nå, ser jeg. Har tilvarende stor bunke liggende her også. Fint å lese bøker utover høsten, innimellom ulike andre oppgaver.

    • Belinda sier:

      Ja, absolutt. Masse lesehygge utover kalde og mørke høstkvelder. Kos deg med bokbunken din du også, Åslaug! 🙂

  2. Tine sier:

    Ser ut som du har en fin bunke nye bøker å se frem til. Leser du i rekkefølge som de kommer inn i huset, eller hoper det seg opp for deg? Selv går jeg og venter på Sofia Nordin sin, den gleder jeg meg til å lese 🙂 Ønsker deg en fin helg!

    • Belinda sier:

      Jeg leser dem i rekkefølge etter når jeg har mottatt dem. Eneste unntaket er barnebøkene, som jeg leser litt innimellom her og der, fordi de er kortere og ikke tar så lang tid å lese. 🙂 God helg til deg også, Tine – og kos deg med Nordin sin bok når den kommer. Bøkene hennes er veldig fine. Vare og levende personskildringer det er godt å lese. 🙂

Legg igjen en kommentar

