Nye bokvenner: April 2016

Under overskriften “Nye bokvenner” vil det ved hvert månedsskifte komme en oversikt over de bøkene som permanent har flyttet inn i måneden som har passert. Hver bok presenteres med coverbilde og link til forlagets presentasjon av boka. Innlegg dedikert til hver bok vil komme etterhvert, i form av en anmeldelse eller under spalten “Boken på vent”.

Så var det vår. Og så var det vinter. Vår igjen. Og vinter ennå en gang. Slik har april vært. Ikke helt etter hverken forventning eller plan. Sånn har det egentlig vært på bokfronten også. Jeg så for meg en måned ganske fri for nye bokinnflyttere. Jeg har masse litteratur som fortjener oppmerksomhet i mine bokhyller, og jeg har også begynt å gå oftere på biblioteket. Likevel lar man seg friste av nyheter og titler innenfor temaer man er spesielt glad i. Jeg har derfor endt opp med fem nye bokvenner denne måneden, tross tanken om måtehold. 😉

Her er de!

Anmeldereksemplar fra Gyldendal

Tjue

«Tjue» av Sarah Selmer.

Anmeldereksemplar fra Vigmostad & Bjørke

9788251686044

«Bøddel: Mathias Fliegenring 1685-1729» av Torgrim Sørnes.

Anmeldereksemplar fra Bazar Forlag

6915a5d9ba9ae65675c82bcbf4965f37b07395f8055be668990981ee

«Der regnet faller» av Catherine Chanter.

Bøker jeg har kjøpt selv

the-essence-of-perfume 5870307

«The Essence of Perfume» av Roja Dove.
«Cult Perfumes: The World’s Most Exclusive Perfumeries» av Tessa Williams.

bokvrimmelB

2 thoughts on “Nye bokvenner: April 2016

  1. Tine sier:

    Gratulerer med dagen! Jeg leser Bøddel nå, og er forferdet over tingenes tilstand på 1700-tallet. Der regnet faller var en skjønn historie, en roman jeg likte godt å lese, men det spørs om avtrykket i husken holder så veldig lenge 🙂 Ønsker deg en nydelig lesemåned i mai!

    • Belinda sier:

      Takk, takk! Gratulerer med dagen til deg også! 🙂 Har ikke fått begynt på Bøddel ennå, men kan levende forestille meg at dette er en vond bok å lese, ja. Både samfunn og menneskesyn var et veldig annet da enn nå. Gleder meg veldig til Der regnet faller, har hørt masse fint om den. 🙂 Ha en nydelig maimåned du også, Tine! 🙂

Legg igjen en kommentar

