Nye bokvenner: Desember 2015

Under overskriften “Nye bokvenner” vil det ved hvert månedsskifte komme en oversikt over de bøkene som permanent har flyttet inn i måneden som har passert. Hver bok presenteres med coverbilde og link til forlagets presentasjon av boka. Innlegg dedikert til hver bok vil komme etterhvert, i form av en anmeldelse eller under spalten “Boken på vent”.

Vanligvis dukker det ikke opp så mange bøker hos meg i desember. Det pleier ikke å ligge bøker under juletreet en gang. De fleste tenker at å kjøpe bøker i julegave til en bokblogger er som å ta med seg isbiter til Antarktis. Men denne julen ble det annerledes ser du. Det lå flere bokpakker med mitt navn på under treet. Og fantastisk nok hadde jeg ikke lest noen av dem før. Jeg fikk til og med en bok jeg har hatt lyst til å lese i flere år. Utrolig stas!

Her er de aller siste bokinnflytterne for året 2015. 🙂

Bok jeg har kjøpt selv

havboka

«Havboka: Eller kunsten å fange en kjempehai fra en gummibåt på et stort hav gjennom fire årstider» av Morten A. Strøksnes.

Bøker jeg har fått i julegave

OrdPaaVandling2.indd 4d6fa70cde766683dcd2a49c95269222579a109c71238a417365c78e 369.Bokomslag_fil.192 2ac59ad8b0d5e2a0eb7596d9f9f5db5bad8857eb58f3f8de0d9d7af8

«Norsk etymologisk ordbok» av Yann de Caprona.
«Rosens navn» av Umberto Eco (boka jeg har hatt lyst til å lese i en liten evighet).
«Menneseklaboratoriet: Botsfengselets historie» av Espen Schaanning.
«Heimskringla/Snorres kongesagaer bind I & II» av Snorre Sturlason.

bokvrimmelB

2 thoughts on “Nye bokvenner: Desember 2015

  1. Herlig å få bøker i julegave. Etter at jeg begynte å jobbe i bokhandel er det ingen som kjøper bøker i julegave til meg heller. Så da får jeg vel bare begynne å gjøre det selv, da 😉

    • Belinda sier:

      Ja, det er de beste pakkene! 🙂 Hehe, ja, hender jeg kjøper bokjulegave til meg selv, jeg også. 🙂

Legg igjen en kommentar

