Nye bokvenner: September 2015

Under overskriften “Nye bokvenner” vil det ved hvert månedsskifte komme en oversikt over de bøkene som permanent har flyttet inn i måneden som har passert. Hver bok presenteres med coverbilde og link til forlagets presentasjon av boka. Innlegg dedikert til hver bok vil komme etterhvert, i form av en anmeldelse eller under spalten “Boken på vent”.

September ser ut til å være den store bokinnflyttingsmåneden. Grunnene til det er flere. Bokhøstens utgivelser begynner å nå ut til butikkene, og det årlige Bokbloggertreffet avholdes (gjerne samme helg som andre littearturarrangementer). Mye skjer på bokfronten i september og resultatet er mange nye bokvenner.

Her er bøkene som flyttet i måneden som har gått:

Anmeldereksemplarer fra Gyldendal

Kire-2-Forbannet Evna

«Kire 2: Forbannet» av Tonje Tornes.
«Ravneringene 3: Evna» av Siri Pettersen.

Anmeldereksemplarer fra Mangschou

meto spring

«Meto: Huset» av Yves Grevet.
«Spring så fort du kan» av Sofia Nordin.

Anmeldereksemplar fra LIV forlag

ENDELIG4-FORSIDE-Ut-av-byen-300x446

«Ut av byen» av Anna Eline Bolstad.

Anmeldereksemplar fra Schibsted/Vigmostad & Bjørke
(Schibsted er kjøpt av Vigmostad & Bjørke, så dette er nå det samme forlaget)

Menneskebarnet-forside-lo

«Menneskebarnet» av M. R. Carey.

Gave fra bokbloggerkollegaer (Igjen: Tusen takk!)

Skamtegnet

«Skamtegnet» av H. K. Fauskanger.

Bøker fra bokbuffeten på årets Bokbloggertreff

9788299831314 Sult 9788202263874 y648 martian 9788203213793

«Uten dekning» av Lise Knudsen. Anmeldt HER.
«Sult» av Knut Hamsun.
«Neopangea» av Eirik Newth.
«The Queen of Tearling» av Erika Johansen.
«The Martian» av Andy Weir.
«Bunny Munros død» av Nick Cave.

bokvrimmelB

6 thoughts on “Nye bokvenner: September 2015

  1. Tine sier:

    Det var jo et fint knippe nye venner, spent på å høre hva du synes om dem, spesielt Skamtegnet som jeg har lest, og den svenske Spring så fort du kan. Ha en fin torsdag!

  2. Kun lest The Martian av disse, men både Sult og et par andre kunne jeg tenke meg å lese. Blant annet Siri Pettersen sine bøker som jeg enda ikke har begynt på, nesten en stor skam! Ha en fin dag 🙂

    • Belinda sier:

      Ja, når jeg så Sult på bokbordet under Bokbloggertreffet ble jeg minnet på at jeg burde ha lest den. Så da fikk den bli med meg hjem. 🙂 Kan jo være en fordel noen ganger å vente til alle bøkene i en serie er ute også, så man kan lese dem fortløpende. Kos deg ihvertfall med Ravneringene-trilogien når tiden er inne! Ha en flott dag du også! 🙂

  3. Her var det mange fine nye bokvenner! Hos meg flyttet det inn to nye bokvenner forrige måned; «Hvitt hav» av Roy Jacobsen og «Etter deg» av Jojo Moyes. God helg til deg fra meg 🙂

Legg igjen en kommentar

