Syk pike

1901123_10152309098226920_5221113766498167561_n

Høstblader.

Denne høsten har forsvunnet i nesespray og Kleenex. Jeg har mer eller mindre vært syk siden 1. september. Dette har naturlig nok gått utover blogging, og lesing. Desverre.

Bihulebetennelse som nekter å gi seg er ikke gøy. Det aller mest irriterende med denne sykdommen, for en lesehest som meg ihvertfall, er at jeg ikke har overskudd til å konsentrere meg over lengre tid mens den står på. Hodet er tungt og «svømmende», og presset fra bihulene, rundt øynene, gjør det umulig å lese bøker eller skrive om dem mens betennelsen herjer. Jeg har derfor kommet på etterskudd både med lesing og skriving/blogging nå. Er ikke 100% frisk ennå, men har blitt såpass bra at jeg har kommet i gang med lesing igjen ihvertfall. Utrolig godt å kunne sette av gode stunder til te og bok igjen.

Jeg hadde opprinnelig planer om å ha en adventskalender på bloggen min i år, som i fjor. Men tenker at jeg heller bruker desember til å komme meg ajour med bokanmeldelser. Jeg har en liten bunke ferdigleste bøker liggende klar på stuebordet. De fortjener å bli skrevet om før året løper ut. Jeg tenker at jeg skriver ganske kort om hver av dem, og legger ut noen blogginnlegg med flere korte bokanmeldelser i, for å nå igjen meg selv.

Manglende evne til å lese denne høsten har også ført til en bunke med uleste bøker på mitt stuebord. De skal jeg komme i gang med nå, og hygge meg med gjennom jul, nyttår og resten av vinteren. Jeg tar meg i å tenke at jeg burde ha fått lest flere av dem allerede, men vet samtidig at jeg ikke hadde klart det mens jeg var på det sykeste. Å stresse seg opp over lesing av bøker fører ikke til noe godt, så jeg tvinger meg selv til å puste ut og nyte bøkene en og en i et tempo som er godt for meg. Bøkene blir lest, og anmeldt, etterhvert.

Håper dere har hatt en god og sykdomsfri høst, med mange gode bokstunder!

Kilde til bildet:
Mitt eget fotografi.

bokvrimmelB

6 thoughts on “Syk pike

  1. Artemisia sier:

    Så kjedelig å være så mye syk. God bedring Belinda.:)

  2. Usj, å være sjuk så lenge er utrolig kjipt! Håper du er bedre nå?

    • Belinda sier:

      Ja, det er kjempekjipt. Har vært ganske bra de siste fjorten dagene. Henger litt hoste igjen, og bruker fremdeles nesespray – men alt i alt såpass bra at jeg fungerer som normalt i hverdagen ihvertfall. 🙂

Legg igjen en kommentar

