Nye bokvenner: September 2014

Under overskriften “Nye bokvenner” vil det ved hvert månedsskifte komme en oversikt over de bøkene som permanent har flyttet inn i måneden som har passert. Hver bok presenteres med coverbilde og link til forlagets presentasjon av boka. Innlegg dedikert til hver bok vil komme etterhvert, i form av en anmeldelse eller under spalten “Boken på vent”.

Innflyttingsstatistikken har holdt seg på et middels nivå i september. Om man ser den i lys av den begynnende bokhøsten har innflyttingen vært forholdsvis lav. Dette er postivt. Det betyr at jeg har blitt bedre til å prioritere bøker jeg virkelig brenner etter å lese, over bøker jeg bare er bittelitt nysgjerrig på. Det begrenser seg hva jeg rekker over, og jeg opplever at jeg har funnet en allright innflyttings- og leserytme nå. 🙂

Vi er inne i oktober, en måned som for mange er viet til All Hallows Read, som går ut på å (opprinnelig) gi bort en skummel bok i uka som leder frem til, eller på selve,  Halloween. Noen har, såvidt jeg vet, også brukt All Hallows Read som en god unnskyldning for å lese grøss i oktober. Jeg tenkte at jeg kanskje skulle kaste meg på den sist nevnte bølgen i år. Planen er i så fall å lese «Dracula» av Bram Stoker og «Frankenstein» av Mary Shelley. Vi får se hva jeg rekker.

Men nå over til månedens innflyttere. 🙂

Anmeldereksemplarer fra Mangschou forlag

image_preview image_preview1 image_preview

«Kloden under vann: Den døde soldaten» av Ida-Marie Rendtorff
«Grevens datter» av Jean-Claude van Rijckeghem og Pat van Beirs
«Selma & Louise» av Camilla Otterlei

Bok kjøpt på den lokale matbutikken

Spirit Animals 1 ho

«Spirit Animals 1: De utvalgte: av Brandon Mull

Anmeldereksemplarer fra Aschehoug forlag

9788203358081 9788203257780

«Marmor» av Torill Brekke
«Lykkeravnene» av Paul Durham

Overraskende anmeldereksemplar fra Silke forlag

timthumb.php

«Liljekonvall er hvit som snø» av Maria Lang

Anmeldereksemplarer fra Gyldendal

Raata_hd_image Noekkelen_hd_image

«Ravneringene 2: Råta» av Siri Pettersen
«Nøkkelen» av Mats Strandberg og Sara B. Elfgren

bokvrimmelB

Legg igjen en kommentar

