Nye bokvenner: Juli 2014

Under overskriften “Nye bokvenner” vil det ved hvert månedsskifte komme en oversikt over de bøkene som permanent har flyttet inn i måneden som har passert. Hver bok presenteres med coverbilde og link til forlagets presentasjon av boka. Innlegg dedikert til hver bok vil komme etterhvert, i form av en anmeldelse eller under spalten “Boken på vent”.

Skattepenger har ført til enkelte bokkjøp i juli. I hovedsak bøker jeg har ønsket meg en stund. Jeg har endelig fått tak i «Fluenes herre» av William Golding, som jeg virkelig gleder megt til å lese.

Her er nyinnflytterne i juli. 🙂

Anmeldereksemplar fra Pax forlag

6eFIw3U5_2035_Miniatyrmakeren1

«Miniatyrmakeren» av Jesse Burton

Bøker kjøpt på salg hos Notabene

WEB_veggpryd cover-48b63e852940e1f3ccbd5449b0f6a913

«Fordelene ved å være veggpryd» av Stephen Chbosky
«Boken om galskap og helbredelse» av Regine O’Melveny

Bok kjøpt fra Adlibris

kunsten a° reise.indd

«Kunsten å reise» av Alain de Botton

Overraskende anmeldereksemplar fra Silke forlag

timthumb.php 9788282700887

«Duft av parfyme» av Kathleen Tessaro
«Høyt henger de og søte er de» av Karin Brunk Holmqvist

Bok kjøpt fra Eikens Antikvariat

625c1cef84cc94d6bcc3422cd7dbcfa3b408f5c96747e266a0623a62

«Fluenes herre» av William Golding

Bok kjøpt på den lokale matbutikken

BeatlesFilmpocket_Stjerne

«Beatles» av Lars Saabye Christensen

bokvrimmelB

4 thoughts on “Nye bokvenner: Juli 2014

  1. Tine sier:

    Så mange fine venner du har fått deg i det siste, håper det følger mye glede med vennskapene 🙂

  2. rufsetufsa sier:

    Av disse har jeg lest Fluenes herre (likte den veldig godt), og jeg har også lest Fordelene ved å være veggpryd, men den boka falt jeg dessverre ikke for. Syns den var litt vel oppskrytt 🙂 Kos deg med bøkene og er spent på hva du syns om dem.

    • Belinda sier:

      Takk, takk! 🙂 «Fluenes herre» har jeg ønsket meg kjempelenge, så jeg håper virkelig at jeg vil like den boka. Regner nesten med det, den har et tema og er borderline en sjanger (bittelitt dystopisk stemning?) som jeg liker godt. Har hørt veldig mye blandet om «Fordelene ved å være veggpryd». Noen elsker den, andre liker den ikke i det hele tatt. Ser fram til å finne ut hvilke av de to gruppene jeg vipper mot. 🙂

Legg igjen en kommentar

