Julekalender: Luke 17

luke17
[Allerede trøtt av ordene]

Allerede trøtt av ordene, jeg legger meg ned for å tenke på de siste hendelsene.

Er jeg vakker?
Kommer han til å huske meg?

Og etterpå skulle jeg rope mot dem, mot eieren, mot de som vet:

aldri mer skal jeg la noen lenke meg fast til kjærligheten.

Eller la noen ha meg spisende av hånden hverken i denne nattebyen eller i noen annen by.

Paula Ilabaca Núñez

Kilde til diktet:
«Verden finnes ikke på kartet – Poesi fra hele verden», Pedro Carmona-Alvarez og Gunnar Wærness

Kilde til bildet øverst:
«Star with bow», Victor Habbick/Freedigitalphotos.net

bokvrimmelB

Legg igjen en kommentar

