Oslo Bokfestival 2013

obf_13_hoved_rgb

Om litt under en uke er det igjen tid for Oslo Bokfestival. Bokfestivalen gikk første gang av stabelen høsten 2010, og har siden den gang vært et høydepunkt i litteraturhøsten for alle leseglade.

I år som i fjor arrangeres festivalen av Den norske Forleggerforeningen og Bokhandlerforeningen, under målsetningen å fremme boka og lesegleden.  Oslo bokfestival holdes i Spikersuppa og på deler av Karl Johan. Her vil man finne utescener, forlagstelt med boksalg og generell liv, røre og moro. Oslos forlagshus og bokhandlere vil ha egne arrangementer under festivalen.

Festivalen er gratis og åpen for alle. Ta gjerne en titt på programmet i forkant, slik at du ikke går glipp av noe du virkelig kunne tenke deg å få med deg.

Som bokblogger ser jeg frem til historiens andre Bokbloggertreff, som skal finne sted under festivalen. Jeg deltok også i fjor, som meget fersk blogger, og gleder meg virkelig til årets arrangement. Under Bokbloggertreffet får norske bokbloggere anledning til å møte hverandre og bli litt kjent, vi får mulighet til faglig påfyll og møter med forlagsrepresentanter, samt hyggelig sosialt samvær. Her er min rapport fra fjorårets treff. Jeg kommer tilbake med et innlegg om årets treff neste helg.

God festival! Kos dere med alle de herlige arrangementene og håper dere finner noen bokskatter å ta med hjem! 🙂

bokvrimmelB

2 thoughts on “Oslo Bokfestival 2013

  1. Isabella sier:

    Kos deg på festivalen! Skal gjøre det jeg også, men må bare finne ut hva jeg skal være med på først:)

Legg igjen en kommentar

