Nye bokvenner: Juli 2013

Under overskriften “Nye bokvenner” vil det ved hvert månedsskifte komme en oversikt over de bøkene som har funnet veien til mitt hjem i måneden som har passert. Hver bok presenteres med coverbilde og link til forlagets presentasjon av boka. Innlegg dedikert til hver bok vil komme etterhvert, i form av en anmeldelse eller under spalten “Boken på vent”.

Et ganske lavt antall bøker har funnet veien til mine bokhyller denne måneden. Kun tre stykker faktisk. Det er jeg fornøyd med, spesielt etter den frodige innflyttingsstatistikken forrige måned. Jeg har endt opp med å kjøpe to bøker, tross den selvpålagte bokkjøpestoppen. Den ene er en bok jeg har vært på jakt etter kjempelenge uten å finne. (Den er utsolgt fra forlaget.) Den andre er en bok som virkelig høres ut til å passe meg og min litteratursmak godt. Mer enn godt egentlig! Den tredje boka fikk jeg overraskende tilsendt fra forlaget. Den er også allerede lest og omtalt.

Her er innflytterne i juli:

Bok kjøpt fra Cappelen Damms nettbutikk:

1687790

«Historikeren» av Elizabeth Kostova (Boka jeg tror passer min litteratursmak perfekt.)

Restesalg hos Notabene:

0db9a0f16b3297f89be824f9b26ae0ee39bcecb5deace2dcbbf467aa

«Jonathan Strange & herr Norrell» av Susanna Clarke (Boka jeg har lett etter kjempelenge.)

Overraskende anmeldereksemplar fra Aschehoug:

9788203354526_Viken_Saeterbakk_Magnhild

«Magnhild: En roman om sex, fyll og offentlig forvaltning» av Guri Idsø Viken og Inger Johanne Sæterbakk  (Allerede lest og omtalt.)

bokvrimmelB

4 thoughts on “Nye bokvenner: Juli 2013

  1. Jeg har de to øverste stående i hyllen og gleder meg til å høre hva du synes om den. Blir nok en stund før jeg får tatt fatt på dem. Historikeren begynte jeg på for mange år siden, da den utkom, men kom meg ikke videre. Det var bare ikke boken for meg da, men det var ikke det at jeg direkte mislikte den heller. Temaet appellerer jo til meg.

    • Bokvrimmel/Belinda E. Kjernli sier:

      Interessant med «Historikeren». Jeg har hørt veldig splittede meninger om den. Noen bare elsker den og andre har overhodet ikke kjemi med boka. Blir ekstra spennende å se hva jeg synes om den. Blir gøy å forsøke meg på «Strange & Norrell» også. Jeg har egentlig ikke hatt noen tiltrekning til den boka, men «alle» anbefaler meg den til stadighet, med voldsom iver. Så får vi se om jeg blir like begeistret. 🙂

  2. Anita Ness sier:

    Jeg startet også på Historikeren for noen år siden, og det stoppet helt opp.– Har vel planer om å prøve på nytt e dag, så vi får se.

    • Bokvrimmel/Belinda E. Kjernli sier:

      Ja, noen ganger leser man en bok på feil tidspunkt. Men det hender jo at man kommer over bøker man bare ikke har kjemi med også. 🙂

Legg igjen en kommentar

