Nye bokvenner: Juni 2013

Under overskriften “Nye bokvenner” vil det ved hvert månedsskifte komme en oversikt over de bøkene som har funnet veien til mitt hjem i måneden som har passert. Hver bok presenteres med coverbilde og link til forlagets presentasjon av boka. Innlegg dedikert til hver bok vil komme etterhvert, i form av en anmeldelse eller under spalten “Boken på vent”.

Jeg var kjempeflink til å overholde den selvpålagte bokkjøpestoppen i mai. Denne måneden må jeg innrømme at jeg har sprukket et par små ganger. I tillegg har det dukket opp flere overraskende, hyggelige og meget innholdsrike bokpakker og sommergaver fra forlag. Juni har med andre ord hevet bokvennstatistikken ganske kraftig.

Skal kjøre en strengere bokkjøpstopp igjen nå i juli. Lover! 😉

Boksalg hos Notabene:

Vindes_av3_6307

Vindens navn av Patrick Rothfuss

Anmeldereksemplar fra Schibsted:

Skyggejegerne_3_Glassbyen_ho Cyan Magenta Yellow Black Cyan Magenta Yellow Black Kaptein_Supertruse_Kantinedamene_ho

Skyggejegerne 3: Glassbyen av Cassandra Clare
I trafikken av Peter Nieländer (Barnebok overraskende lagt med  i pakka. Allerede omtalt av meg. Har gitt denne videre til en liten leser i målgruppen.)
Snart blir jeg frisk av Patricia Mennen (Barnebok overraskende lagt med  i pakka. Allerede omtalt av meg. Har gitt denne videre til en liten leser i målgruppen.)
Kaptein Supertruse og invasjonen av de utrolig slemme kantinedamene fra verdensrommet (og det påfølgende angrepet fra de like onde zombie-nerdene) av Dav Pilkey (Barnebok overraskende lagt med  i pakka. Allerede omtalt av meg. Har gitt denne videre til to leseglade brødre i målgruppen.)

Bokpakke fra Adlibris:

Skyggejegerne1_ho Skyggejegerne_2_pocet_ho 1727.Bokomslag_fil.200 once-978033045183302

Skyggejegerne 1: Demonenes by av Cassandra Clare (Måtte nesten skaffe meg denne, siden Schibsted sendte meg nummer tre i serien som anmeldereksemplar.)
Skyggejegerne 2: Den tause byen av Cassandra Clare (Måtte nesten skaffe meg denne, siden Schibsted sendte meg nummer tre i serien som anmeldereksemplar.)
Jane Eyre av Charlotte Brontë
Once av James Herbert

Overraskende bokpakke fra Juritzen:
(Dette er så langt den komplette «Reisefølge»-serien fra forlaget.)

Naken_i_Hijab_-_Reisefoelge Moerke_netter_i_Barcelona_-_Reisefoelge Silkehuset_-_Reisefoelge Jordmoren_fra_Venezia_-_Reisefoelge Evighetens_Roma_-_Resiefoelge Droemmehjerte_-_Reisefoelge Hustruene_i_Toscana_-_Reisefoelge Villa_Serena_-_Reisefoelge En_vinter_paa_Mallorca_-_Reisefoelge Bak_klostermurene_-_Reisefoelge

Naken i hijab av Gunn Marit Nisja
Mørke netter i Barcelona av Alicia Gimenéz-Bartlett
Silkehuset av Anthony Horowitz
Jordmoren fra Venezia av Roberta Rich
Evighetens Roma av Domenica de Rosa
Drømmehjerte av Cecilia Samartin
Hustruen i Toscana av Sarah-Kate Lynch
Villa Serena av Domenica de Rosa
En vinter på Mallorca av George Sand
Bak klostermurene av Núria Esponella

Sommergave fra Juritzen:
(Flere av disse bøkene kommer ikke ut før i august eller september. Jeg får derfor ikke linket til de, da forlaget ikke har lagt ut offentlig info om dem ennå. Har også tatt bilde av fire av disse bøkene selv, da bilde av dem heller ikke finnes på forlagets nettsider ennå.)

Monarkenes_flukt_Hoeyoppl SAM_0430 SAM_0428

Monarkenes flukt av Barbara Kingsolver
Bienes død av Lisa O’Donnel (Utgis 5. august)
Porselenspiken av Gunn Marit Nisja (Utgis i september)
Snø på hennes ansikt av Thorsten Thomsen (Utgis i september)
Hevneren av Jan-Erik Fjell (Utgis i august)

Billigkroken hos Aschehoug:

9788203211140_Schatzing_3 9788203210051_Mitchell_3 9788203251603_Gaiman_3 9788203250118_Gripe_3

Svermen av Frank Schätzing
Tatt av vinden av Margaret Mitchell
Coraline av Neil Gaiman
Tordivelen flyr i skumringen av Maria Gripe

bokvrimmelB

18 thoughts on “Nye bokvenner: Juni 2013

  1. Lesehesten sier:

    Mye fint nytt i hylla der 🙂

  2. Tine sier:

    Mange flotte bokvenner som har funnet veien til din bokhylle 🙂

  3. Anita Ness sier:

    LItt av hvert her ja, mange nye bøker hos deg som hos meg.:)

  4. Amanda sier:

    Så mye fint du har fått tak i 😀 Jeg er så misunnelig på at du fant Coraline i billigkroken!

  5. bjorgmi sier:

    Jane Eyre er ein av favorittane mine, den kan du glede deg til!

    • Frøken B sier:

      Gleder meg til å lese den, ja. Husker historien halvveis fra en TV-serie, basert på boka, som gikk på 80-tallet en gang. Mener det var den godeste Thimothy Dalton som tolket Rochester.

  6. Hvis du ikke har lest Svermen ennå, så gled deg!
    Den er utrolig spennende og fasinerende!

    Har lest den flere ganger og den er like spennende!

    • Bokvrimmel/Belinda sier:

      Har ikke begynt på den ennå, men gleder meg! Den høres veldig spennende ut! Ser jo litt ekstra fram til å lese den etter anbefalingen din nå. 🙂

      • Gled deg!
        Der står at den skal bli fim og, men har ikke funnet noen film ennå!
        MEN filmen er nok vanskjelig å få til!

      • Bokvrimmel/Belinda sier:

        Veldig spennende om det blir film etterhvert! Vi får holde øyne og ører åpne. 🙂 Ja, noen bøker kan være vriene å filmatisere, men når en kar har greid å lage glimrende film av «Ringenes herre», som ble ansett for å være fullstendig umulig å lage film av, så er det håp. 🙂

      • SÅ SANT!
        Håper at der blir fil av denne!!! 🙂

  7. Har du fått lest «Svermen»?

Legg igjen en kommentar

