Kombinert bursdag og The Big Books Tag

Happy Birthday Card av digitalart/Freedigitalphotos.net

Happy Birthday Card av digitalart/Freedigitalphotos.net

23. juni for et år siden tok jeg mot til meg og startet denne bloggen.

Jeg hadde lenge skrevet små boktips og miniomtaler på nettforum, men aldri turt og ta steget helt ut med egen bokblogg. Jeg angrer ikke på at jeg bestemte meg for å hoppe i det. Det har vært et utrolig spennende, lærerikt og kjempehyggelig år med nye bloggbekjentskaper, masse herlige boktips fra andre bloggere og trivelig kontakt med flere av Norges forlag.

Tiden har gått utrolig fort. Og jeg har opplevd så mye spennende i løpet av mitt første år som bokblogger. Jeg ser helt klart frem til å blogge frem mot et 2 årsjubileum! 😀

Jeg tenkte i utgangspunktet at jeg skulle ha en liten bursdagsgiveaway, men det er ikke så lenge siden jeg hadde en konkurranse på bloggen min. Utsetter giveawayen til litt ut på høstparten i stedet, så dere har noe å glede dere til. Premien ser ut til å bli mine to absolutte favorittbøker gjennom tidene – så langt ihvertfall. De som har fulgt med på bloggen min vet kanskje hvilke to bøker jeg snakker om? 😉

Men alt dette kommer vi tilbake til over sommeren. 🙂

Nå over til The Big Books Tag!

the big books tagJeg ble tagget tidligere i uka av Artemisias Verden. Denne utfordringen går ut på å finne frem til de fem tykkeste bøkene i bokhyllen min som jeg har lest, samt de to tykkeste bøkene jeg har stående på vent.

Ideen kommer opprinnelig fra Youtube.

Jeg har alltid vært veldig glad i skikkelig tykke bøker. Tror det startet med oppdagelsen av Ringenes Herre og Tatt av vinden, da jeg var i tenårene. Tykke bøker er liksom litt ekstra magiske.

Jeg har saumfart bokhyllene og funnet et svar på utfordringen.

De fem tykkeste bøkene jeg både eier og har lest er:

  • Ringenes herre av J. R. R. Tolkien – 1063 sider
  • De velvillige av Jonathan Littell – 1037 sider
  • Harry Potter og føniksordenen av J. K. Rowling – 875 sider
  • The Ultimate Hitchhiker’s Guide to the Galaxy av Douglas Adams – 815 sider
  • Den første av Justin Cronin – 807 sider

De to tykkeste bøkene jeg eier, men ikke har lest ennå:

  • Shantaram avGregory David Roberts – 910 sider
  • Vindens navn av Patrick Rothfuss – 878 sider

Avslutningsvis skal man egentlig tagge et antall nye bloggere, men jeg velger å gjøre det på en litt annen måte. Har du lyst til å delta på denne taggeutfordringen kan du slenge deg på. Husk å få med The Big Books Tag-bildet i innlegget ditt, og nevn hvor du kom over denne taggen ved å linke til siden/bloggen min. 🙂

bokvrimmelB

10 thoughts on “Kombinert bursdag og The Big Books Tag

  1. Lise sier:

    Gratulerer med bloggbursdag! Det er jo fint for oss andre at du tok det steget ut i verdensveven – og bøker er jo best når de deles. Det er min erfaring. Rothfuss står forresten og venter hos meg også.

    • Frøken B sier:

      Tusen takk, Lise! Absolutt enig med deg – bøker er best når de deles, ja. Også får man massevis av herlige boktips! 🙂

  2. Isabella sier:

    Gratulerer med bloggebursdagen!:) Herlig å passere 1 års dagen med blogging, det er stas:) Gleder meg til å følge deg mot det andre blogge året!:)

    Fin liste med tykke bøker du har lest:) Liker at du også har planer om å lese Shantaram:)

    Ønsker deg en fin dag!

    • Frøken B sier:

      Tusen takk, Isabella! 🙂

      Ser frem til Shantaram! Har hørt så mye positivt om den!

      God dag til deg også!

  3. Anita Ness sier:

    Gratulerer med bloggbursdag.:)
    Ringenes Herre har vi felles- ellers er det jo andre veldig tykke bøker du har i lista di da. Ha en fin dag.:)

    • Frøken B sier:

      Takk skal du ha, Anita! Ja, merket meg at vi hadde en felles her. Fine boka! God dag til deg også! 🙂

  4. Tine sier:

    Gratulerer masse med bloggbursdag! Gleder oss til 2 årsdagen.
    Gøy å se listen din, vi har jo alltid vært innom de samme mursteinene. Heldige deg som har Shantaram tilgode 🙂

    • Frøken B sier:

      Tusen takk, Tine! 🙂 Artig med bokhyllelikheter, ja! Mhm, ser frem til å kose meg med Shantaram! 🙂

  5. Elin sier:

    Gratulerer med blogg bursdag 🙂 Av disse er Harry Potter en stor favoritt hos meg, har prøvd meg på ringenes herre men aldri fått lest ferdig. Selv om jeg egentlig er en stor lesehest.

    • Frøken B sier:

      Takk skal du ha, Elin! 🙂 Er veldig glad i bøkene om Harry Potter, jeg også! Ringenes Herre har jeg lest to ganger. Elsker den historien. Men kan absolutt skjønne at den kan være vrien å komme igjennom. 🙂

Legg igjen en kommentar

