Nye bokvenner: Mai 2013

Under overskriften “Nye bokvenner” vil det ved hvert månedsskifte komme en oversikt over de bøkene som har funnet veien til mitt hjem i måneden som har passert. Hver bok presenteres med coverbilde og link til forlagets presentasjon av boka. Innlegg dedikert til hver bok vil komme etterhvert, i form av en anmeldelse eller under spalten “Boken på vent”.

Ved utgangen av april gav jeg meg selv kjøpestopp på bøker. Jeg har ikke sprukket. Ingen bok ble kjøpt av meg i mai. De bøkene som har trasket inn døren her, for noen ble det i mai også, er gaver og anmeldereksemplarer fra forlag.

Jeg holder kjøpestoppen ut juni også, så skal vi se om jeg får lest meg litt mer á jour.

Anmeldereksemplar fra Schibsted:

Divergent_ho

Divergent av Veronica Roth

Anmeldereksemplar fra Gyldendal:

Stein-saks-papir_hd_image

Stein saks papir av Naja Marie Aidt

Goodiebag fra Date med Gyldendal:

En-sang-fra-fortiden_hd_image Ordsamleren_hd_image Innlandshete_hd_image Verdens-viktigste-begivenhet_hd_image

En sang fra fortiden av Katherine Webb
Ordsamleren av Gry Hovdenakk Strøm
Innlandshete av Kristine Storli Henningsen
Verdens viktigste begivenhet av Viktoria Lindberg

Bokgave fra Date med Aschehoug:

9788203219016_Adler_Olsen_2

Marco-effekten av Jussi Adler-Olsen

Anmeldereksemplar fra Bazar:

Dan Brown_Inferno NO 2. opplag_CMYK NY

Inferno av Dan Brown

bokvrimmelB

4 thoughts on “Nye bokvenner: Mai 2013

  1. Melusine sier:

    Fin spalte! Greit med kjøpestopp for å få lest det som er i bokhyllen.
    Innlandshete har jeg lest, ellers var det flere på listen her jeg kunne tenke meg 🙂

  2. Frøken B sier:

    Takk skal du ha, Melusine! Veldig greit med kjøpestopp, ja. Stolt over å ha klart å gjennomføre det. Lett å sprekke! 😉 Hva synes du om Innlandshete? 🙂

  3. Isabella sier:

    Så flink du er som greier å holde deg unna, er imponert:) Prøver å ikke bruke mye peng på bøker for tiden, men da går jeg jo innom bruktbokhandlere og det er like farlig som vanlige butikker. Finner jo alltid noe. Så fin liste med bøker du har fått på ulike vis:) Kos deg masse med dem:)

    • Frøken B sier:

      Hei, Isabella! Må innrømme at jeg er litt imponert over meg selv også. Hadde regnet med å sprekke ihvertfall én gang den måneden. Spesielt når jeg titter innom mitt lokale Notabene. De har alltid masse fristende på tilbud. 😉 Ja, jeg gleder meg til å lese disse bøkene. Mye spennende! 🙂

Legg igjen en kommentar

