15 bøker (1): Noe jeg alltid har i kjøleskapet

FEMTENBØKER

Girl with blank paper av Sicha Pongjiramich/
Freedigitalphotos.net

Må innrømme at jeg slet litt med denne. Jeg har ikke mange bøker med titler som reflekterer mat eller ingredienser viser det seg. De få jeg fant heter noe spiselig som jeg ikke har i kjøleskapet.

Den boka jeg til sist landet på har ingen spesifikk matvare i tittelen, men et måltid. Et måltid kan jo innebære mange forskjellige ingredienser og råvarer, som alle på et eller annet tidspunkt er innom kjøleskapet. Jeg snakker om romanen «Middagen» av Herman Koch. Jeg har alltid ingredienser til middag i mitt kjøleskap.

«Middagen» er en roman jeg ennå ikke har lest. Jeg hørte første gang om den på bloggen Artemisias Verden. Hennes omtale gjorde meg nysgjerrig på boken, og jeg endte opp med å skaffe meg den. Det blir nok ennå en stund til jeg leser denne boken, lesekøen er lang, men jeg ser frem til det nærmere bekjentskapet.

GraoKPlc_1790_Koch - MiddagenOm du lurer på hva slags bok «Middagen» er, så kan jeg fortelle at det er en psykologisk thriller. Forlaget presenterer romanen slik:

«Rundt et bord på en dyr restaurant sitter to par: Paul og Claire, og Serge og Babette. Stemningen virker god, men Paul er nervøs. Han har nemlig oppdaget at tenåringssønnen og nevøen skjuler en helt forferdelig hemmelighet. Spørsmålet er om han skal fortelle de andre tre det han vet.

Men det viser seg at det er flere rundt bordet som har noe å skjule. Og etter som middagen skrider frem, blir den ene nervepirrende episoden etter den andre rullet opp – helt til den sjokkerende sannheten går opp for leseren.»

Høres utrolig spennende ut! Har du lest den?

Og der var oppgave 1 løst. Check! 😉

bokvrimmelB

4 thoughts on “15 bøker (1): Noe jeg alltid har i kjøleskapet

  1. stjernekast sier:

    Jeg har ikke lest den men er veldig enig i at den høres spennende ut! Pass på å ha masse mat eller godis liggende når du leser så det ikke blir pinefult å lese om den lekre maten de får servert da 🙂

    • Frøken B sier:

      Hehe, ja, det var ingen dum idé! Sikkert en fin bok å nyte ost, kjeks, druer og en ekstra god kopp te til! 😀

  2. Anita Ness sier:

    Ja, ost og kjeks og druer, ja, men ellers er ikke boka noe hyggelig men steiki bra.:) Takk for linking.:)

    • Frøken B sier:

      Tviler ikke på at det er en psykologisk uhyggelig bok dette her. Har hørt masse bra om den, både fra deg og andre! Gleder meg til å lese den! 🙂 Bare hyggelig! 🙂

Legg igjen en kommentar

