Utfordringen 15 bøker

FEMTENBØKER

Girl with blank paper av Sicha Pongjiramich/Freedigitalphotos.net

Under et besøk på bloggen Anettes Bokboble fant jeg utfordringen «15 bøker». Den er opprinnelig svensk, tror jeg. Anette fant ihvertfall utfordringen på en svensk bokblogg. Jeg synes den høres både morsom og utfordrende ut, så jeg blir med på leken.

«15 bøker» går ut på å presentere femten bøker man har, utifra en liste med fastsatte kriterier. Flere av punktene (se under) ser ganske utfordrende ut. Blir spennende å se om jeg klarer alle sammen.

Jeg kommer til å dele opp bokpresentasjonene i femten deler, slik at jeg får viet et innlegg til hver bok. Og uten mer utenomsnakk, her er listen:

15 bøker

  1. Noe du alltid har i kjøleskapet.
  2. En tid du savner.
  3. En uvane du har.
  4. Noe du ser frem til.
  5. Noe som minner deg om barndommen.
  6. En unødvendig ting som gjør deg glad.
  7. Et sted du har lyst til å reise til akkurat nå.
  8. Et nødvendig onde.
  9. En blomst du liker.
  10. Noe som kommer ovenifra.
  11. En ferie du har vært på.
  12. Noe du aldri kommer til å gjøre.
  13. Noe som minner om ungdomstiden din.
  14. Noe som handler om dagen i dag.
  15. Noe som gjør deg glad.

Da er det bare å stupe inn i bokhyllene og se hva jeg finner! Min løsning på den første utfordringen kommer om ikke altfor lenge. 🙂

bokvrimmelB

8 thoughts on “Utfordringen 15 bøker

  1. Melusine sier:

    Artig meme dette, men utfordrende punkter!

    • Frøken B sier:

      Ja, jeg tror jeg kommer til å slite litt med ihvertfall et par av punktene her. Blir spennende å se hvilke løsninger jeg finner. 🙂

      • Melusine sier:

        Det blir spennende ja! For eksempel «Et nødvendig onde»…hm, den kan bli vanskelig 🙂

      • Frøken B sier:

        Helt klart! Så langt ser den ut til å by på mest problemer. Den med uvanen kan også fort vise seg å være litt vrien. Hmm…

  2. Tenkte at jeg skulle kaste meg med jeg også, artig med slike «utfordringer»

  3. stjernekast sier:

    Enig med Melusine, utfordrende liste! Jeg har nok ikke nok bøker er jeg redd, hehehe.. Men skal følge med dere da og hva dere finner frem! Sprekt!

Legg igjen en kommentar

