Mitt tematips: Born in the USA

mitt-tematips1“Born in the USA″ er ukens bloggtema  hos Bokbloggeir. Det inngår i  hans faste onsdagsspalte ”Mitt tematips”.

Denne gangen trengte jeg ikke å tenke lenge. Cormac McCarthy er den eminente amerikanske forfatteren jeg trekker frem til ukens tema. Boken er hans «The Road», eller «Veien» som den heter på norsk. Mange har kanksje sett filmen basert på boken, med Viggo Mortensen i hovedrollen. Både boken og filmen er bra. Boka usedvanlig bra. Liker du dystopier er denne romanen obligatorisk lesning. Les min omtale HER.

bokvrimmelB

5 thoughts on “Mitt tematips: Born in the USA

  1. Jeg elsker The Road, det er noe av det mest fantastiske jeg noensinne har lest! Jeg har sett filmen, bra den også, selv om den ikke kommer opp mot boka. Flere burde virkelig lese denne!

  2. astridterese sier:

    Ja, filmen er bra! (Dessverre har jeg ikke lest boken!)

Legg igjen en kommentar

