Mitt bokår 2012

Bilde av Naypong/Freedigitalphotos.net

Bilde av Naypong/Freedigitalphotos.net

Veldig mange norske bokbloggere har laget  innlegg med oversikt over sitt leseår 2012. Jeg har vært litt i tvil om jeg skulle gjøre det samme, mest fordi jeg ikke har et fullt 2012 å ta av. Jeg begynte å blogge i juni i fjor. Mitt første blogginnlegg i denne bloggen er datert 23.06.12.

Når jeg nå har valgt å lage et slik innlegg likevel, så er det mest for min egen del. Det er greit å ha en samlet oversikt å se tilbake på. Endel av bøkene jeg la ut anmeldelser av i juni og juli i fjor, var også bøker jeg hadde lest tidligere i året. Så litt oversikt over 2012 før juni har jeg likevel. Jeg har også lest endel bøker som jeg ikke har blogget om i året som har gått. Dette på grunn av tidsmangel. Jeg leser mye fortere enn jeg skriver viser det seg. I dette innlegget kommer jeg til å nevne også disse, slik at dere som leser her får noen flere boktips enn dem jeg allerede har lagt ut i bloggen min.

2012 har vært et godt leseår for meg. Å begynne og blogge om bøker har satt lesingen i system. Det er ikke bare tilfeldig koselesing lenger (selv om jeg selvfølgelig koser meg med å lese fremdeles), men lesing med et mål. Jeg har bl.a. begynt på leseprosjektet «1001 Books», hvor jeg leser store klassikere og viktig litteratur nevnt i oppslagsverket «1001 Books you must read before you die».

Å tre inn i bokbloggmiljøet har gitt meg nye hyggelige bekjentskaper og massevis av tips om spennende bøker å lese. Det har vært interessante debatter om bokblogging, koseprat og spennende meningsutveksling om bøker. Å begynne og blogge om bøker er noe av det mer berikende jeg har gjort på lenge. 🙂

Til listen over bøkene jeg har lest i 2012. Jeg har valgt og presentere den alfabetisk etter forfatterens etternavn:

bokvrimmelB

Legg igjen en kommentar

